Cases
jansen-zaden

Alles voor een goed zaaiseizoen!

Jansen Zaden biedt in hun webshop alles voor een goed zaaseizoen. Van op kwaliteit geteste zaden tot alles wat er bij het tuinieren komt kijken.

Opdrachtgever

jansen-zaden

Oplossingen

UX design

Resultaat

Live website

Met ruim 50 jaar ervaring in de zadenbranche staat Jansen Zaden bekend als een toegewijd familiebedrijf dat tuiniers inspireert en ondersteunt. Of je nou een kleine moestuin hebt, of professionele teler bent voor de versmarkt. Het assortiment varieert van groente-, bloem- en pompoenzaden tot kruiden en kweekbenodigdheden. Veel producten dragen het eigen keurmerk Puur Natuur en worden zorgvuldig getest op kiemkracht en kwaliteit.

Sinds 2015 is het bedrijf gevestigd in Winterswijk, waar het zich heeft gespecialiseerd in pompoenzaden – inmiddels goed voor meer dan 300 variëteiten wereldwijd. Klanten worden begeleid van zaad tot oogst, met aandacht voor kwaliteit, duurzaamheid en persoonlijke service.

De afgelopen jaren groeide Jansen Zaden stevig door. Met meer bestellingen, een groter pand en een groeiend team liep ook de webshop tegen zijn grenzen aan. Vooral na het laatste seizoen werd duidelijk dat het tijd was voor een toekomstbestendige oplossing: met meer schaalbaarheid, flexibiliteit en inzicht in (marketing)data.

Hoog tijd om dus te kijken naar een oplossing. Want deze groei wil het bedrijf natuurlijk doorzetten.

We hebben de webshop volledig vernieuwd, met oog voor gebruiksgemak en flexibiliteit. De keuze was gevallen op een combinatie van Shopify met de no-code tool Instant. Deze combinatie zorgde er voor dat intern snel pagina's en blogs kunnen worden gemaakt, maar zonder berperkingen op het gebied van vormgeving. Hierdoor kon de shop veel passender worden gemaakt voor het merk, met meer ruimte voor foto's en teksten om de klant niet alleen te helpen in hun aanbod, maar ook te inspireren. Om dit te realiseren gingen we als volgt te werk:

  • De overstap naar Shopify zorgde voor een schaalbaar fundament.
  • Alle data is zorgvuldig gemigreerd vanuit de vorige omgeving.
  • Met Instant bouwden we no-code pagina’s op maat, die het team zelfstandig kan beheren en aanpassen.
  • We kozen voor een frisse stijl die ruimte geeft aan hun krachtige productfotografie.
  • En zorgden voor een naadloze integratie met het WMS-systeem Picqer (voor logistiek) en Exact (voor administratie). Zo konden de bedrijfsprocessen ongehinderd doorlopen, terwijl de webshop een grotere verandering onderging.

De nieuwe webshop levert direct merkbare resultaten op:

  • Een frisse, moderne uitstraling die aansluit bij het merk
  • Een verbeterde checkout, goed voor een hogere conversie
  • Een toekomstbestendige basis die ruimte biedt voor groei
  • En een flinke besparing in kosten: bijna 60% lagere maandlasten
  • Afgelopen zaaiseizoen (2025) zag Jansen Zaden een omzet groei van 73%. Mede dankzij de solide basis en de inzet van marketing partner 050media. Die nu beter en gerichter hun SEO en SEA werkzaamheden kon verrichten.

bij
Jansen Zaden

Net zulke mooie resultaten voor jouw organisatie?

Bekijk wat een optimale gebruikerservaring (UX) en digitale toegankelijkheid je kunnen bieden. In een vrijblijvend adviesgesprek kijk ik graag met je mee naar de kansen en wensen voor jouw organisatie.

Bekijk mijn werk